סביר להניח שאינכם מכונאי רכב ואתם לא יודעים את כל מה שדרוש כדי לתקן או להפעיל אותו, אך ישנם דברים שתוכלו לדעת, והם עשויים להועיל לכם מאד כמחזיקי רכב. אחד מהם הוא בדיקת תקינות המצבר שלכם. תוכלו לקרוא על כך בכתבה שלפניכם.

ייתכן שאתם באמצע טיול ארוך בכבישי הארץ, ולפתע פנסי הרכב אינם עובדים. יכול להיות שאתם מנסים להתניע את המכונית וממהרים לעבודה פן תאחרו, אך הרכב ממאן לנוע. או אולי אתם נמצאים בנסיעה משפחתית אל הים ומעוניינים להשמיע במערכת המוזיקה של הרכב כמה שירים עליזים, אך שום קול לא בוקע ממנה. מה יכול להיות הגורם לכל אלו, וכיצד ניתן לטפל בו?

בדרך כלל תטילו את האשמה על המצבר של הרכב שלכם. המצבר הוא הכוח המעניק את האנרגיה החשמלית למספר מרכיבים של הרכב, החל ממערכת השמע שלו וכלה במצת האחראי על התנעת המכונית. כאשר המצבר אינו תקין, לא ניתן לבצע מספר פעולות משמעותיות בעת הנסיעה, וחמור מכך: לא ניתן כלל להפעיל את המצת ולהתניע את המכונית. כיצד תוכלו לדעת אם הבעיה היא במצבר, והאם הפתרון היחידי הוא להזמין איש מקצוע שיחליף אותו?

החלפת מצבר מקצועיתבדיקת תקינות המצבר שתערכו יכולה להתבצע תחילה באופן פשוט יותר. אך אם אינכם מגיעים למסקנה, כדאי שתבדקו זאת באופן מקצועי כפי שתקראו בהמשך.

ראשית כל, נסו להניע את המכונית בעזרת כבלים. הפעילו את המנוע 'על אש גבוהה' במשך דקה או שתיים. לאחר מכן, סעו לאן שמתחשק לכם במשך כרבע שעה, ובזמן זה בדקו אם המצבר נטען. אם המצבר התרוקן ומכאן חוסר התקינות, בזמן הנסיעה הוא יוכל להתמלא מחדש. אם לאחר הזמן בו נסעתם נורת הטעינה לא נדלקת והמצבר עדיין ריק, אין מנוס מן הקביעה כי אכן קיימת בעיה במצבר שלכם. סעו לחשמלאי שיבדוק אותו ובמקרה הצורך יחליף את המצבר במצבר חדש ותקין.

>> למידע מורחב אודות סוגי המצברים המובילים בישראל

בדיקה מקצועית יותר של תקינות המצבר כוללת רכישת מד מתח. עליכם לנתק את המצבר ולחבר אליו את המד, וכאשר הוא אמור להיות טעון הערכים שלו אמורים להצביע על 100%. ערכים נמוכים ממאת האחוזים עשויים להצביע על גסיסה של המצבר, וסביר להניח שבקרוב תאלצו לרכוש מצבר חדש.

מובן שאין תחליף לבדיקות המקצועיות שיערוך איש מקצוע. ניתן להיעזר בשירות החלפת מצבר עד הבית של מאור מצברים, מומחה בתחום אשר יוכל לסייע לכם 24 שעות ביממה. אך אם אתם תקועים באמצע הכביש ואין באפשרותכם לעשות זאת, או שאתם בעלי ביטחון עצמי וסומכים על הידיים הימניות שלכם, תוכלו לבצע את הבדיקות הראשוניות בעצמכם, ובמקרה הצורך לקרוא לאיש המקצוע. עליכם להקפיד שלא להרוס את המצבר עם רצון טוב מדי… מאור מצברים החלפת מצברים עד הבית

לסיכום, בדיקת תקינות המצבר היא בידיים שלכם. אל תתייאשו, ונסו לפעול באופן מדויק על פי ההוראות. ייתכן ותצליחו בדרך זו להימנע מקניית מצבר חדש, ותחסכו סכום כסף גדול.